Craps

Craps on üks hasartmänge, mis pole Prantsusmaa päritolu. Tegu on paarisaja aasta vanuse täringumänguga, mis on praegugi väga populaarne, eriti online kasiinodes. Crapsi juured peituvad Põhja-Ameerikas.

Mängijate arv

Mängijaid peab olema vähemalt kaks, kuid pole sugugi haruldane näha 20 inimest ühe crapsilaua taga kasiinos. Mängijad vahelduvad tavaliselt kogu aeg. Mängija võib mistahes hetkel kahkuda ja uus iga hetk seltskonnaga liituda eeldusel, et laua ääres on ruumi (see kehtib füüsilise kasiino kohta).

Mänguks vajalik

Vältimatud on 2 täringut ja hulk mängužetoone, kuid tavaliselt on täringupaare rohkem, need heidetakse topsist ning tihti on crapsilaud eriline, kõrgete äärtega. Regel nõuab, et viset ei loeta, kui täringud ei põrka tagasi laua äärtelt. See väendab niinimetatud kätteõpitud visete võimalust.

Mängu käik

Järjekorras olev mängija asetab lauale oma panuse, millel järel teised mängijad võivad teha vastupanuseid, kuni vastupanuste summa on sama, mis heitja panus. Kui vastupanuseid tahetakse panna rohkem ja heitja ei soovi oma panust suurendada, läheb mänguõigus edasi järgmisele päripäeva laua ääres olevale mängijale.

Kui on veel ruumi vastupanuse jaoks, võivad ka kõrvalseisjad neid teha. Kui vastupanuste summa on väiksem heitja panustest, tohib ta ülejäänud raha kohe tagasi võtta.

Kui panused on pandud, viskab heitja kahte täringut ja liidab nende silmad kokku. Kui tulemus on 7 või 11, võidab mängija kohe ja võib panga laualt endale võtta. Kui ta sai summaks 2, 3 või 12, siis öeldakse, et tuli craps ja mängija kaotab oma panuse vastupanuste tegijatele.

Muudel juhtudel peab heitja täringu viskamist jätkama ja saama sama summa (heitja võidab) enne, kui tuleb summaks 7 (heitja kaotab).

Nende visete juures pole enam tähtsust tulemustel 2, 3, 11 ja 12. Kui heitja võit või kaotus on ilmnenud, läheb viskekord edasi päripäeva järgmisele laua ääres seisvale mängijale.

Craps (näide)

Liisa on oma Las Vegase reisil sattunud ühe crapsilaua juurde. Tema kord on heita, nii viskab ta laua keskele kümme dollarit. Kohemaid viskavad 17 ümberringi seisvat mängijat raha lauale ja vastupanuse kogusumma kasvab 240 dollarini.

Sellisest reageeringust täiesti jahmunud Liisa otsib oma rahakotist puuduvad 230 dollarit ja heidab täringuid, saades tulemuseks 9.

Ta ei ole sellega veel ei võitnud ega kaotanud, vaid tal tuleb uuesti täringuid heita nii kaua, kui saab tulemuseks kas 9 või 7.

Ümberringi hakkab kostma jutukõminat, kui teised asuvad omavahel kihla vedama tema järgmise viske peale. Liisa heidab uuesti ja saab 5. pealtvaatjte hulgas vahetavad rahapakid omanikke, sõlmitakse uusi kihlvedusid ja Liisa heidab täringuid uuesti, saades tulemuseks 9.

Ta on võitnud ja kergelt uimasena korjab ta kokku laual vedeleva rahapaki ning komberdab kasiinost välja, taibates alles välisuksel, et on just asja oma nädalalõpu eelarve kahekordistanud.

Crapsi strateegia

Crapsi mängudes peab meeles pidama, et heitja võidab tõenäosusega 91/198 (49%) ja kaotab tõenäosusega 101/198 (51%).

Seegao n täringute viskajal küll mitte suur, kuid siiski kerge kalduvus kaotada. Mõnes Ameerika kasiinos mängivad täringuviskajad alati panga vastu, sellega annab see tõenäosuse vahe kasiinole pika aja jooksul vajaliku kasumi.

Kui satute crapsimänguga kaasnevaid kihlvedusid sõlmima, peate olema kiire arvutaja, sest kihlvedude pakkujad hindavad neid tavaliselt enda kauks.

Näiteks ‘’nelikümmend küme vastu, et heitja ei saa järgmisel korral duublit (1,1 või 2,2 või 3,3 jne) on tavaline kihlvedu crapsilaua juures ning sellega ei maksa nõustuda, kui pakkuja ei muuda ma kihlvedu viiekümneks küme vastu, mis muudaks kihlveo võrdseks.